7 dagar till Paris och 2 timmar hem – den bästa och tuffaste resan i mitt liv!

Jag fick ett mail från Katja, en kollega här på Stockholmskontoret, som berättade om hennes tuffaste utmaning i sitt liv som jag blev så sjukt imponerad av att jag vill dela med mig av den historien.

Hon berättade att hon hade läst om en utmaning – att cykla med Team Rynkeby från Malmö ned till Paris för att samla in pengar till Barncancerfonden – hur hon fängslats av den, skickat in en ansökan och blivit antagen att ingå i teamet. Utan någon som helst erfarenhet av att cykla på landsvägscykel! Det var några tuffa månaders förberedelser för Katja men till slut kom dagen då hon skulle iväg:

Läs hela hennes inspirerande berättelse här.

Work-Out = Work-In

Gör du daglig Work-In? Eller endast Work-Out? Det behövs en balans mellan dem. Ju mer WorkOut du gör desto mer WorkIn kan behövas.

Tumregel: WorkOut = WorkIn

WorkOut är när vi tränar, tävlar eller också sådant som händer under det vardagliga livet. Prestationer, stress och utmaningar är i många olika skepnader former av WorkOut där energi går ut.

WorkIn är när du vänder blicken inåt, får kroppen att slappna av och lugna ned sig. Du är rofylld, kan släppa kroppens spänningar och samla energi in. Det finns inga krav eller prestationer. Exempel:

  • Massage
  • Meditation
  • Yoga
  • Qi gong
  • Akupunktur
  • Allmän vila
  • Varmt bad, bastu
  • Promenad
  • Umgänge

Hur ser din balans ut? Är det en övervikt på WorkOut? Även om du inte tycker att du har mycket WorkOut så kan WorkIn vara till stor nytta. Andelen WorkOut kan vara stor bara på grund av hur livet ser ut.

Att göra WorkIn handlar mycket om att bli medveten om sig själv. Att kunna känna av sitt inre och veta sina behov.

Och kom ihåg, desto mer WorkOut, desto mer WorkIn!

Tumregel: WorkOut = WorkIn